Monday, January 3, 2011

Day 26- What you think about your friends?

Assalamu'alaikum & Salam sejahtera.

Bercerita pasal kawan-kawan, kalau nak dikupas satu2 memang takkan habis sebab sepanjang usia aku yg dah nak masuk 20++ tahun ni, memang dah bermacam2 jenis kawan yang aku dah jumpa. Ada yang baik, betul2 baik sampai sanggup berkorban segalanya. Ada yang baik juga tapi mintak dibalas balik setiap kebaikannya. Ada yang boleh dibuat kawan, tapi hanya jika dia di dalam kesusahan. Ada jugak yang hari ni kata kawan tapi esok jadi lawan.
Jadinya, nak mudahkan cerita, cukupla sekadar aku cakap,"Kalau ada org yg nak berkawan dengan aku, aku akan jadi kawan dia seadanya. Selagimana dia baik dengan aku, aku akan terus berbaik2 dengan dia, tapi jika sekali dia 'tikam' aku, sampai bila2 aku dah tak percaya."
Sekian.  

No comments:

Post a Comment

The owner of the blog will response to your comment shortly. Jazakumullah.