Monday, May 9, 2011

Tanda-tanda awal mengandung sebelum sah BFP

Artikel ni aku dapat dari Alam Hamil. Actually yang tersenarai kat bawah ni bukan semuanya aku alami sebelum betul2 confirm preggy.

1. Rasa lapar yang berpanjangan - lepas dapat double line baru la simptom ni mula terasa.
2. Perubahan pada warna di sekliling payudara- yang ni aku perasan sgt even sebelum +ve
3. Kerap membuang air kecil - ni pon takde
4. Merasa tidak bermaya - paling ketara aku rasa masa DPO 16-18
5. Sakit dan tegang pada buah dada - tanda2 yg meyakinkan aku
6. Pendarahan implantasi dan senak pada ari-ari - implantation bleeding xde la plak, tp kat ari2 memang rase semacam je sejak2 DPO 10 kalo tak silap
7. Rasa loya dan muntah - ni pon xde rase
8. Suhu asas badan tinggi berpanjangan - ni pun petunjuk yg meyakinkan aku gak. suhu maintain tinggi sampai DPO 18
9. Missed period -  yg ni aku agak2 je. maklum la aku ni jenis yg x teratur
10. Ujian air kencing yang positif - akhirye DPO19 UPT naik double line. Syukur..

shawqunnur.blogspot.com ®

No comments:

Post a Comment

The owner of the blog will response to your comment shortly. Jazakumullah.