Saturday, May 14, 2011

hari jadi abah



Abah ngan topi koboinye..comel sgt!!!

Hari ni 14.5.2011 genaplah usia abah 57 tahun. Selamat hari lahir abah!!! Pagi2 lagi lepas solat subuh aku terus call abah, wish directly hepi besday kat abah, doakan abah panjang umur, dimurahkan rezeki, sehat & hepi selalu...sebak rasenye dengar suara abah ucapkan time kasih kerana doakan dia. Rase cam nak nangis, tapi kena tahan...taknak rosakkan mood hepi abah dengan drama air mata..hehehhe..

Mengenang kembali abah yang aku kenal sejak 28tahun yg lalu, abah dulu & sekarang dah banyak sangat berubah. Last time jumpa abah (bulan 3 lepas) nampak perubahan ketara kedut2 di wajah abah. Ditambah lagi dengan abah sekarang yang dah 'rompong' (takde gigi), lagi menambahkan rasa syahdu.

Dulu2 abah la insan yang aku paling geruni sebab abah seorang yang garang & tegas. Tapi dalam ketegasan dan garangnye abah, abah bukan jenis yang suka memukul anak2. Seingat aku, sepanjang 28 tahun aku jadi anak abah, hanya sekali je abah pernah rotan aku. Itu pun mungkin sebab dia dah tak tahan dengan kenakalan anaknye ini agaknye..sory bah!!!

Sekarang, selain dari jadi tempat rujukan & pedoman, abah dah jadi macam kawan aku. Kami berkongsi cerita, bergurau, berbincang bersama2. Abah sekarang dah banyak berubah. Jiwa abah dah makin sensitif. Abah akan cepat merajuk even pada small2 matter. Sebab tu lah seboleh2nye aku taknak kata2 @ perbuatan aku ni jadi punca rajuk abah. Taknak kecikkan hati abah, sebab aku sayang & hormat sgt kat abah!!  

shawqunnur.blogspot.com ®

No comments:

Post a Comment

The owner of the blog will response to your comment shortly. Jazakumullah.