Monday, February 14, 2011

ohhh..Hujung minggu yang penat!!!

Assalamu'alaikum & salam sejahtera.

Cuti hujung minggu bermula selepas aku baloik dari kerja petang Jumaat sehingga sebelum tido malam tadi. Hujung minggu ni aku kesunyian sebab Hubby terpaksa meninggalkan aku seketika atas urusan kerja. Oh, sedihnya!! 4 hari berjauhan dengan Hubby membuatkan aku merasa seperti 4 bulan lamanya. Jadi, untuk mengelakkan aku dari terus kebosanan dalam kesediahan ditinggalkan tanpa teman, aku dah susun cantik2 aktiviti hujung minggu aku..yeahhh!!

Jumaat malam
Lepas pemergian Hubby, terus ke dapo menyiapkan makan malam utk adik teruna aku..Simple je..nasik goreng. Masih dalam mood sedih..malam tu aku hanya bermalas2an tgk tv & tido.

Sabtu

Awal2 lagi dah bangun, menyiapkan bekal untuk si teruna tu. Lepas sarapan, pegi ke pasar, beli ayam, ikan & sayur buat stok. Balik dari pasar, meneruskan dengan misi menyiang ikan & ayam. Lepas tu cleaning time!!! Sapu sampah, lap sana lap sini, cuci baju bla bla bla....Tengahari, dah penat membakar lemak dan kalori, masa untuk tidur..Petang, menyambung kembali cleaning mission & this time khas utk dapoku yang comel pulak. Sampai maghrib aku menyental dapoku..hasilnya dapoku berkilat lip lap!!!! Huaaaaa..sukenye!!! Rase cam sayang je nak masak kat situ sebab taknak bagi kotor balik!!! Kerahan tenaga & sesi membakar lemak bersambung balik lepas Isyak, meng'iron'kan baju2 stock 3 minggu punya pulak. Aduh!!! lenguh giler kaki & bahu. Tapi puas bile tgk baju2 yg dah di'iron' kemas tersangkut dlm lemari...hehehehhehe..

Ahad
Pagi2 ade date ngan Kim, nak bfast sama2 kat luar. So, seawal 7.30 aku dah smpai kat depan umah die nak pickup pegi bfast.Menunya, nasik lemak sotong kegemaranku + bergededil kegemaran Abg & teh o ais limau..huhuhu..aku mintak teoh o limau suam sebenarnye.. Kim asal2nye nak makan cakoi, tp dah abis la plak, so tpaksa la tukar. Last2 dia makan nasik lemak telur mata + bergedil & air nescaffe ice. Utk si teruna, aku tapau roti kosong & roti telur..hehhehe..Setel bab makan2, kena la anto si Kim pegi keje plak
Aku sampai umah jam dah kat kul 10. Dengan rajinnye, aku sambung lagi meng'iron' baju smpai siap. Pastu masak time!!! Menu tengahari ni simple je, ikan kayu (tongkol) masak kari & sayur kacang gemok goreng kicap. Mule2 ingat nak buat sambal belacan nak cicah ngan peria katak, tp cam ponat la plak. Sudahnye, 2 menu tu aje la.. Malam, sesi melipat & susun baju lak. Konon2nye nak adjust balik susunan dlm lemari tu, tp rase cam dah x larat pulak. Lagipon sok nak g keje..so, aku kuburkan aje niat suci murni aku tu dulu. Insya Allah, cuti hari Selasa ni aku akan setelkan..Yeeeha!!
Padatkan aktiviti hujung minggu aku?? X payah susah2 gi jogging, buat keje dlm rumah pon aku dah bleh bakar lemak & kalori. hehhehehhe...

Blogger Templates

No comments:

Post a Comment

The owner of the blog will response to your comment shortly. Jazakumullah.