Thursday, September 4, 2014

TTC#2 M.A.B... part ii

Kesinambungan daripada entry yang lepas, hari ni Mami nak berkongsi lagi keterujaan Mami dengan MAB yang pada perkiraan Mami sangat serasi dan berpuas hati dengan keberkesanannya.. Insya Allah.

Sepertimana yang Mami dah pernah cerita sebelum ni, Mami start ambil MAB pada hari ke-3 haid bulan lepas dan Alhamdulillah Mami sangat konsisten mengambil MAB ni sehingga habis 21 biji. Sepertimana yang dimaklumkan kepada Mami sebelum ini, selepas habis 21 biji MAB, Mami perlu rest untuk 7 hari sebelum meneruskan pengambilan botol berikutnya. Ini adalah kerana dalam tempoh 7 hari itulah sepatutnya kitaran haid yang baru akan bermula yang mana kedatangan haid dalam tempohmasa ini menunjukkan bahawa rahim telah kembali subur dan tahap keseimbangan hormon menjadi normal. 


Alhamdulillah..dengan izin Allah yang Maha Pemberi Rahmat, Mami bersyukur dengan impak positif yang Mami dapat hasil daripada pengambilan MAB ini. Mana taknya, selesai sahaja botol pertama, kitaran haid yang baru terus bermula. Biarpun secara jujurnya ada sedikit kecewa (sebab belum berjaya conceive kan), tapi hikmah disebaliknya membuatkan Mami bersyukur sebab sekurang2nya kitaran haid yang selama ini tintong sudah kembali ke landasan yang betul. Mudah2an dengan perubahan yang positif ini, usaha Mami untuk conceive 'baby girl' impian si Abang Haziq (dan juga Mami Abi) akan menjadi lebih mudah..amin.


Mami akan terus meng'update' tentang kesan MAB ini dari semasa ke semasa..

Maajun Anggun Bistari (MAB)

shawqunnur.blogspot.com ®

No comments:

Post a Comment

The owner of the blog will response to your comment shortly. Jazakumullah.