Monday, April 11, 2011

Solusi Zuriat Yang Dinanti [Part 2]

Hysterosalpingography (HSG) atau x-ray rahim dibuat pada hari ke-9 @ 10 (dikira drp hari pertama period) Tujuan buat x-ray ni yg pertamanya sebagai 1 cara nak pantau keadaan tiub & rahim samada tersumbat @ tak. Yang ke2 sebagai 1 terapi untuk memudahkan preggy. Ni Dr yang buat prosedur tu la cakap. Actually aku dah pon penah buat prosedur ni bout a year ago. Tp disebabkan aku dah missplaced resultnye, terpaksa la aku buat lagi preosedur ni. So, 2nd time aku menjalani prosedur ni memang horrible. Sakiiiiit sangat....!!!
Berbeza sgt dgn 1st HSG, kali ni punya penangan memang sampai tahap tobat aku taknak lagi.. bukan setakat effectnye yang menyakitkan. Tapi sejak dari masa Dr dok godek2 kat  tempat tu pon aku dah terasa ngilu2nye yg sangat la tak selesa & sakit. Tp aku cuba kuatkan semangat..Alhamdulillah..sekejap aje dah siap. Cuma mungkin kali ni dye yang Dr tu gunakan terlalu "kuat" utk aku. So, bukat setakat dekat tut je yg sakit, urat2 perut pon rase cam nk terburai sampai terpaksa kene amik jab (injection) 2x sebab x tahan sgt sakitnye. Aduyaiii.....!!!

Ape2 pon, sumenye dah selamat..now tunggu next appoinment lak..So, hopefully pasni xde la lgi kena buat benda2 yg menyakitkan ni..

Camni la x-ray film aku..dari report Dr yg aku baca & faham, actually aku nye tiub dua2 ok & rahim pon ok..Alhamdulillah..
shawqunnur.blogspot.com ®

No comments:

Post a Comment

The owner of the blog will response to your comment shortly. Jazakumullah.