Tuesday, April 19, 2011

Tahun produktif

Jika pada tahun lepas, ramai betul kawan2 yang mendirikan masjid, tahun ni pulak tahun menuai hasil a.k.a tahun masing2 dapat anak. Mana-mana yang kawen awal tahun lepas, start dari awal tahun 2010 sampai ke hari ni, ade je berita mereka yang dah berjaya preggy dan deliver baby. Yang tak habis2 tersentapnye aku. Sekejap tersentap si anu dah preggy, sekejap lagi pulak tersentap si polan dah pon beranak..Aduhai...ujian..ujian... Selagi belom berjaya (mengandung), sentap menyentap aje la nampaknye aku ni..Ya Allah, tabahkanlah aku!!

Tiba-tiba teringat pulak macam mana nak sambut hari raya akhir bulan 8 nanti.Time tu nanti usia perkahwinan aku & Hubby dah lebih 2 ½ tahun. Kalo time tu aku blom gak lagi preggy, oh....tidak!!! Aku tak tau camne nak menghadapi keluarga, sanak sedara & kawan2. Pastinye soklan2 cepumas tu akan muncul lagi tanpa diundang. Mampukah aku untuk tersenyum lagi sedangkan di dalam hati ini telah banjir dgn air mata? Mampukah aku untuk berlakon berlagak tenang walhal di dalam hati meraung2 kepiluan? Ya Allah!!! Aku taknak face semua tu..!!!! Jauhkanlah aku dari 'perkara2' yang menyedihkan itu..Ameen!!


No comments:

Post a Comment

The owner of the blog will response to your comment shortly. Jazakumullah.