Friday, April 1, 2011

Solusi Zuriat Yang Dinanti [Part 1]

Akhirnya kaki aku & Abang terjejak jugak di bangunan LPPKN Jalan Raja Laut,KL setelah lebih 6 bulan teragak2 dan tertangguh2 nak mulakan treatment. Kali ni, aku betul2 nekad. Berapa jugak payment yang nak kena bayar, aku & Abang akan usahakan jugak. Yang penting aku dapat baby!! Ini azam aku.

So, confirm je cik P datang, aku terus buat appoinment. Pada hari ke3 aku period, maka bermula lah siri solusi zuriat yang aku ngan Abang kena banyak2 bersabar untuk menempuhnya..

Appoinment pukul 8 pagi. Awal tu!!! Kat KL pulak! Memang tak dapat dibayangkan betapa kesesakkan yang terpaksa ditempuh bila terpaksa ke KL pagi2. Jadinya, aku & Abang decide nak pegi naik motor je. 

Pagi tu, awal2 lagi aku & Abang dah bangun ceh, macam tak biasa bangun pagi!! hehehe... Lebih kurang pukul 7.15 kami gerak ke KL. Macam tak caye je, akhirnya dapat gak aku merasa pegi KL naik motor. Kira cam hari ini dalam sejarah gak la sebab sepanjang aku hidup ni tak penah aku naik motor pegi sejauh tu & bonceng selama tu!! Fuh, memang excited walaupun terpaksa menahan kebas2 bontot & sakit pinggang!!! Heheheheh..

Pukul 7.55 kami pun dah terpacak kat depan bangunan LPPKN tu. Terus naik ke tingkat 6 (Klinik Kesuburan). Step pertama macam biasa kena register dulu. Tak lama lepas tu, bermula la sesi yang pertama. Timbang berat, ukur tinggi, pastu kena interview. Abang pulak kena buat sperm test kat tingkat 7.

Sesi aku sekejap je. Tak sampai 5 minit dah setel. Yang lamanya, tunggu Abang. Maklum la, bukan senang nak kuarkan a** m*** tu bila dlm keadaan yang terpaksa. Sampai ngantuk2 la aku tunggu. Tapi akhirnya berjaya jugak..Alhamdulillah...Lepas dah 'berjaya' kumpul sampel & hantar pada lab, giliran Abang pulak kena timbang berat, ukur tinggi & interview.

Sperm test result akan keluar dalam masa 1 jam. So, sementara menunggu, aku & Abang kuar la jap, cari tempat mamam yang best & special.

Pastu, sesi yang ke-2 pulak. suke2 ati aku je letak sesi2 ni kan? Kali ni, kena amik darah pulak. Masa kat PPUM dulu, aku sorang je yang kena amik darah, tp kat LPPKN ni Abang pun kena amik darah gak. Macam biasa la reaksi misi yang tengok lengan aku bila nak amik darah mesti bersungut "Alahai..keciknye urat ko dik!!!" Abih, nak buat camne? Dah memang jenis urat aku camtu. Aku pun,terus mintak misi tu amik darah 'butterfly' je sebab aku memang dah biasa ngan cara tu.

Setel bab amik darah, kena la bayor. RM200 gak la 'terbang' hari tu. Ape2 jela...lgpun, mana ade benda free sakarang ni..heheheh..

Next session kena buat HSG lak. Yang ni kena buat kat hospital @ medical center yang lain sebab LPPKN takde facility ni. So, nanti bila aku dah buat HSG ni, aku update lak storynye..ilalliqa'  

No comments:

Post a Comment

The owner of the blog will response to your comment shortly. Jazakumullah.