Tuesday, April 19, 2011

Solusi Zuriat Yang Dinanti [Part 3]

Camni la lebih kurang darah aku yang di ambik hari tu..
CD 21 - sekali lagi kena amik darah. Kali ni darah yg di amik ni kata nurse yang amik darah aku tu gunanya nak cek paras hormon Progestrone. Rasionalnye, sebab nak tau samada wanita itu keluar benih atau tidak. Nak tanye lebih2 kat nurse tu pon aku rasa cam malas je.. Sok2 bile dah jumpe Dr. baru nak interview habis2 kat Dr. tu..Heheheheh..

Macam biasa time nak amik darah, problem susah nak cari urat memang dah jadi satu 'keunikan' aku..hahahah...Yela, manusia berurat kecik cam aku ni memang special & jarang2 skali jumpa.

Mula2 aku hulur tangan kanan aku, cek2 urat kat lengan tak dapat gak. Nurse tu pon mintak tuko tangan kiri lak. Cari2 urat, akhirnye jumpe.

Bismillahirrahmanirahim..nurse tu pon cocok la tangan aku..sesedap rase jarum yg dh tertembus dlm lengan aku ditusuk2 sekejap ke kiri, kejap ke kanan, sekejap tolak, sekejap tarik, last2 dia cakap "Aih, tadi ade (urat), ni (urat) dah hilang pulak?" Disebabkan nurse tu tak berjaya jumpa urat aku, aku pon xnak la siksa diri, mintak dia tukar buat butterfly style je. Masa nurse tu cabutkan jarum, darah yg kuar cume sebesar kepala jarum je.. Memang betul la nurse tu cocok tak kena urat betul2..

Pastu nurse tu konon2nye stuju la nk amik darah butterfly style, tapi bile die tengok je pergelangan tangan aku tu masih lagi de kesan parut amik darah 2 minggu lepas, pastu de lak kesan2 lebam sikit2, terus dia tak jadi.  

Sudahnye, dia panggil nurse lain yang agak pro (nurse yang amik darah aku last time) tolong die. Nurse yang pro tu pulak mintak tangan kanan aku. Akhirnye nurse yang pro tu jumpe la urat aku. "Bismillahirrahmanirrahim", sekali lagi jarum yang tajam tu pon terbenam la dalam urat daging lengan aku. 'Permainan' sorong tarik jarum berlaku.lagi. Kali ni samapi aku termengaduh sakit. Confirm lebam teruk la tangan aku ni jap lagi. Aduyai...

Darah tak banyak keluar. Mungkin sebab nurse tu tak betul2 cocok kat urat yang besar sikit. So, tak pro gak la nurse tu..hehehe.. Nak pastikan darah tu cukup atau tak, nurse tu pon bawak la darah aku yang sikit tu kat lab.

Dalam hati aku cuak gak takut darah tu tak cukup, sure kena cocok lagi...adui.. Tapi Alhamdulillah..at last nurse tu gitau darah aku dah cukup utk test hormon tu. So, aku pon balik la..

Next appoinment kena buat pada hari pertama next period lak. Kali ni takde test2 lagi, tapi Dr. yang dah di assigned utk aku & Hubby akan citer ngan terperinci result test2 yang aku & Hubby dh ditest sebelum ni & Dr. akan suggestkan ape treatment yg sesuai utk aku & Hubby. So, kos utk next visit dianggarkan dlm RM600-RM800. Gulp!! mak aih!!!..Mahainya!! Diam2 dalam hati aku berdoa moga2 kami xde la sampai nak kena keluarkan bayaran semahal tu..

"YA ALLAH, PERMUDAHKANLAH URUSAN KAMI. KAU BERIKANLAH PELUANG DAN RUANG KEPADA KAMI UNTUK MEMPUNYAI ZURIAT DARIPADA DARAH DAGING KAMI SENDIRI" Amin ya Rabbal Alamin..


Blogger Templates
shawqunnur.blogspot.com ®

No comments:

Post a Comment

The owner of the blog will response to your comment shortly. Jazakumullah.