Monday, December 30, 2013

Hari-hari terakhir 2013

Tak lama lagi 2013 akan meninggalkan kita dengan 1001 kenangan yang manis dan mungkin juga kenangan pahit. Bagi Mami, 2013 ni tak banyak beza dengan tahun-tahun lepas yang lain. Dari skop kehidupan keluarga kecil kami, kami masih lagi bertiga dan belum ade tanda2 kami akan bertambah ahli keluarga...huhuhu..

Dari segi kerjaya, Mami masih lagi kekal dengan posisi yang sama dan di pejabat yang sama. Yang berubah hanyalah suasana kerja dengan kehadiran gantian staff baru di samping staff2 lama dan juga karenah pelanggan yang ada kalanya semakin mencabar dan betul2 menguji kesabaran dan kemampuan Mami.

Cuma yang mungkin yang akan terus tinggal kenangan dan menjadi sejarah sepanjang hayat Mami ialah tahun ni Mami kehilangan sorang ibu saudara (sebelah abah) - Allayarhamah Makcu yang Mami akan terkenang2, sorang sepupu (sebelah Abi) -Allayarham Hanif yang Mami belum sempat kenal, sorang bapa saudara (sebelah mak) - Allayarham Angah yang pastinya akan Mami selalu rindu dan juga sorang nenek saudara (sebelah mak)- Allayarhamah Opah Kati yang kelucuannya akan terus segar diingatan Mami. Alfatihah untuk mereka semua..semoga roh2 mereka dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama Mukminin solihin..

3 bulan terakhir 2013 merupakan bulan ujian kesihatan Mami. Bermula dengan kisah gatal2 seluruh badan seminggu sebelum Raya Haji, bersambung pulak dengan sakit mata yang kronik dan belum sempat betul2 pulih, berdepan pulak dengan masalah calculi..Tapi Alhamdulillah..semua masalah pastinya berhikmah dan kini bila menghampiri saat2 akhir 2013, semua ujian kesihatan itu telah beransur pulih.

Pencapaian sepanjang tahun 2013 pun nampaknya takde yang super duper boombastik sangat. Jadinya azam Mami yang masih tertunggak tahun ini macam biasa akan di carry forward le ke tahun 2014 pulak..kikiki..
Cuma satu aje lagi tambahan azam untuk tahun 2014 ialah Mami nak menambahkan lagi umat Muhammad..mudah2an sebelum penghujung 2014 tercapailah semua hasrat Mami ini..amin.

shawqunnur.blogspot.com ®

No comments:

Post a Comment

The owner of the blog will response to your comment shortly. Jazakumullah.