Sunday, June 19, 2011

P.I.N.D.A.H

Hari Jumaat lepas dengan secara rasminya kuaters wisma MAIS Shah Alam aku tinggalkan utk selama2nya. Perasan aku ketika itu sgt bercampur baur. Sedih & hiba betul hati ini saat meninggalkan tempat berlindung aku & hubby sejak dari mula2 bergelar suami isteri tu. Banyak kenangan pahit manis kami di situ yg tak mungkin aku lupakan sampai bila2.huhuhuhu...
Dalam pada bersedih, aku jugak eksaited campur neves. Masuk umah baru yg tentunya milik kami berdua. Jumpa jiran2 baru yg kebanyakannya sedara-mara. Kena berdepan dengan risiko perjalanan yg lebih jauh untuk sampai ke tempat kerja dan yang paling aku rasa neves sangat bila kena berjiran dengan mertua aku sendiri!!
Kalau sebelum ni, hujung minggu aku dihabiskan dgn menziarah mertua, tp sekarang ni dh dekat. Boleh pegi bila2 pon. Hujung minggu pulak aku dh tak tau nk buat apa. Cam sekarang ni, ade la kerjanya..iye la...nama pon baru pindah, mesti la banyak barang yg nak kena kemas. Tapi lepas sume barang dah kemas, keje pon dah xde, ape aku nk buat hujung2 minggu nanti?? Takkan nak balik kampung aku pulak? Ish..jauh tu!!! Banyak blanja nk kena spent!!
Hmmm...nampaknye aku kena la biasakan diri aku kat sini dulu. Kenal2 dgn jiran. Hafal jalan. Nanti senang aku nak keluar jalan2 bile dah terpaksa dok sorang2 cam sekarang ni..hehehheh..
...bersambung

shawqunnur.blogspot.com ®

No comments:

Post a Comment

The owner of the blog will response to your comment shortly. Jazakumullah.