Sunday, December 12, 2010

Cerita lagi..

Hari ni 12/12/2010 suppose to be due date for my SIL to deliver her baby, tp until now stil xde ape2 berita ttg dia. Mungkin blm smpai waktunya lagi baby nak kuar. Whatever pon, aku tetap doakan yg terbaik utk my SIL tu.
Mengimbau kembali cerita 9 bln yg lepas, masa tu my PIL dah berangkat ke Tanah Suci (buat umrah). Petang tu, aku n hubby singgah jap kat umah my PIL lps balik dr bershopping. My SIL terus dgn hepinye citerkan kepadaku yg dia dh buat UPT n resultnye +ve.Dush...time tu, hanya Allah je yg tau betapa di dalam hati ini aku menangis. Rasa cemburu n sedih yg teramat sgt. Aku rasa aku la pompuan yg paling malang sekali kat dunia ni sebab masih gagal berikan zuriat pd suamiku sedangkan SIL aku baru aje kawen masuk bulan ke3 dh bakal bergelar mama..(Astaghfirullahal'azim).
Tapi aku terpaksa kuatkan hati jugak. Yela takkan aku nk menangis plak kan. Dengan suara yang sedikit bergetar (tahan sebak) aku wish congrats kat dia n pesan kat dia jaga diri n baby elok2.My SIL time tu macam dah perasan perubahan air muka aku, terus dia cakap, "Insya Allah kak, lepas ni rezeki akk dgn abg ----- lak. Mane tau nnti perut sy dah boyot, akk plak mengandung". Aku senyum je bila dia cakap camtu. Dlm hati ni memang berharap sgt Allah makbulkanlah doa ibu mengandung ni..
Now my SIL mmg tengah boyot, tp aku tetap sama. Status meragukan. Kenapa aku cakap status meragukan??? Hmmm...cuba scroll down kat bahagian ticker tu. Aku ada letak last sekali ticker ttg perkembangan baby dlm perot aku konon2nya la berdasarkan LMP aku. Ha..itu la yg aku maksudkan status meragukan. Aku keliru ngan delay factor aku ni. Kalo nak dikira hari ni CD78 tp cik p tu xde lak muncul2 lagi even tanda2nya pon stil xde. So, selagi cik p tu x muncul, aku akn terus anggap aku peknen hahhaha..suke ati aku aje kan??  (wpon 2x aku wat UPT dua2 resultnya -ve.)
Hmm....sape tau kan kalo2 ada miracle yg akan jadi, Allah tu Maha Penyayang & Maha Pemurah. Prinsip aku senang je, kalo DIA kata jadi, maka jadilah..KUNFAYAKUN..

No comments:

Post a Comment

The owner of the blog will response to your comment shortly. Jazakumullah.