Friday, December 17, 2010

Day 10- Songs you listen to when you are Happy, Sad, Bored, Hyped, Mad.

This time aku nak story pasal lagu2 plak. Kalo aku tengah hepi, macam2 lagu aku dengar. Lagu2 moden, klasik, nasheed, lagu omputih..sume aku layan, yg penting bagi aku lagu2 tu bisa menenangkan gitu!! ye la..kan tengah hepi!!








Bila tengah sedih, aku x suka dengar lagu. Aku lebih suka bersendirian smbil layan perasaan..heheheh..Tengah sedih ma..jiwa kacau!! Kalo layan lagu tambah serabut lagi ada la...kuangkuangkuang!!!!

Bila bosan, lagu2 rancak plak yg aku layan..Tak kisah dari genre apa pon. Yang penting best!!!










Bila hyper??? Hmmmm..aku ni hyper ke??? hehehehhe...xde kena mengena la bab ni..so aku dgn suka2 ati xnk jwb n trus skip ke next sub-quest...

Last but not least, story ttg lagu2 yg aku dgr bile aku marah..Basically tahap kemarahan aku ada banyak stage. Ada marah2 sayang, marah2 geram, n super marah.
Bila aku ala2 marah2 sayang, aku lebih suka dengar lagu yg boleh buat aku gelak balik. AKA lagu2 yg lawak2 la..
Kalo aku marah2 geram, aku x suka dengar lagu tp aku lebih suka bermonolog dalam hati..aiceh!!! 
Kalo aku marah tahap super....sume lagu aku x suke...hati panasssss. Solution terbaik, bawak2 la istighfar, dengar aje ayat2 alquran @ zikir2 yg boleh menenangkan jiwa. Tapi so far, aku jarang-jarang marah tahap super ni.. 

No comments:

Post a Comment

The owner of the blog will response to your comment shortly. Jazakumullah.