Tuesday, August 27, 2013

Garam bukit vs Garam biasa

NEVGEL - Garam Bukit Untuk Masakan

Mami prefer menggunakan garam jenis Premium Iodized Rock Salt (PRIS) sebagai tambahan perasa dalam hidangan keluarga Mami (lebih2 lagi masakan untuk Haziq) kerana garam bukit kualitinya sangat tinggi, lebih bersih dan bebas pencemaran jika dibandingkan dengan garam biasa yang dihasilkan melalui proses turasan air laut dan campuran kimia lain.

Selain daripada itu, kandungan mineral dalam garam bukit juga lebih tinggi jika dibandingkan dengan garam biasa yang mana telah terbukti kandungan mineral dalam garam bukit menyamai kandungan mineral di dalam air zam-zam yang diketahui sebagai air yang paling baik di alam semesta ini.

Penggunaan garam bukit dalam masakan adalah baik untuk kesihatan kerana ianya boleh meningkatkan sistem imunisasi badan dan membantu merawat penyakit contohnya mengawal tekanan darah (dengan izin Allah) 

Terdapat 2 jenis garam bukit iaitu Garam Bukit Tulen Natural Mineral (Ionik) & Garam Bukit Tulen Premium Iodinized. 

1. Garam Bukit Tulen Natural Mineral (Ionik)

Mengandungi mineral semulajadi kerana ianya adalah sejenis garam yang bermutu tinggi yang terhasil secara semulajadi (organik). Berbentuk hablur halus berwarna merah jambu. Sesuai digunakan dalam masakan harian kepada pengamal pemakanan organik.

2. Garam Bukit Tulen Premium Iodized

Garam bukit tulen bermutu tinggi berbentuk hablur halus berwarna putih. Diperkaya dengan mineral tambahan (Iodin) yang sangat penting bagi merangsang proses pembesaran, perkembangan saraf dan pembentukan sel-sel otak terutamanya kepada kanak-kanak.


Jika inginkan keterangan lanjut mengenai garam bukit, sila lawati http://nevgel-garam-bukit.blogspot.com/


P/s: Mami bukan ejen jualan garam ni tau..Sekadar berkongsi kebaikannya. Murah & berbaloi..RM2.20/paket. Boleh didapati di kebanyakan supermarket.

shawqunnur.blogspot.com ®

No comments:

Post a Comment

The owner of the blog will response to your comment shortly. Jazakumullah.