Tuesday, June 11, 2013

Akhirnya umpan dah mengena!!

Tolong jangan keliru ye. sebenarnya entry ni khas untuk luahan geram Mami kepada 'Cik Ti' yang dah 3 4 bulan dok bermaharajalela dalam rumah kami, merosakkan harta benda kami, mengotorkan rumah kami & mencemarkan makanan & udara dalam rumah kami selama ini.

Sebelum ni Mami selalu nampak Cik Ti berkejaran di luar tingkap dapur je. Nak dijadikan cerita satu hari tu salah satu cermin tingkap dapur pecah dan Cik Ti yang selama ni dok terjenguk2 je dari luar dapat la peluang baik punya untuk 'menawan' rumah kami.

Mami mula menyedari kehadiran Cik Ti ni bila satu pagi tu Mami tercium bau yang amat busuk dan meloyakan di dapur. Puas mami cari dari mana datangnya bau busuk tu tapi tak jumpa. Kemudian ada pulak najis2 yang menggelikan bertaburan di atas kabinet dapur Mami. Mami yakin sangat semua itu adalah 'kerja' Cik Ti. Bermula saat itu Mami 'isytiharkan perang' terhadap Cik Ti.

Bermula dengan mencari 'sarang'nya & cuba menabur racun. Tapi Cik Ti ni sangat licik & agak panjang umurnya. Biarpun racun yang Mami umpan telah habis dimakan, tapi Cik Ti masih hidup malah kian mengganas. Inilah menjadikan Mami semakin geram. Akhirnya kami cuba dengan cara perangkap pula. Seminggu jugak la perangkap tu terbiar langsung tidak mengena. Tapi akhirnya saat yang ditunggu2 telah pun muncul pagi tadi.


 Inilah tangkapan yang lumayan tu..
'Mengucaplah' kamu wahai Cik Ti..sebentar lagi kamu akan dihukum rejam sampai mati.

Hah...puas hati Mami!! Dendam Mami dah berbalas!! Moga2 lepas ni tak ada lagi Cik Ti yang berani nak masuk menghuni istana hinggap kami. Sayonara Cik Ti....muahahahahahhahahaha!!

shawqunnur.blogspot.com ®

No comments:

Post a Comment

The owner of the blog will response to your comment shortly. Jazakumullah.